Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2012 12:52 - Как се разглеждат партньорските отношения чрез Семейните констелации?
Автор: nrithya Категория: Тя и той   
Прочетен: 3238 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 20.10.2012 13:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image 
 
Редовно се случва, важни предишни връзки на някой от партньорите да не се взимат предвид. А всички значими връзки в живота ни са част от нашата система и бившите ни партньори са придобили правото на принадлежност към нея, с мястото, което са заемали. Това е друг вид принадлежност, придобита. Когато в една партньорска двойка има проблем, често се оказва, че някой от партньорите се е разделил с предишен партньор по начин, по който връзката не е приключила. Това може да означава много неща. Например, че единият е бил много наранен и просто си е тръгнал и това остава като неприключена връзка. Да си тръгнеш обиден, ядосан, с негодувание, с неприязън към партньора си, това е неприключена връзка. Гневът е много силно обвързващ фактор. Често хората мислят обратното - че гневът им помага да се разделят. Не само това- една такава раздяла прави почти невъзможна следваща пълноценна връзка. Или поне я затруднява в много голяма степен. Когато аз се разделям с неприязън, тази неприязън ме държи закачен за този човек, аз не съм свободен. В следващата връзка аз не влизам с целия си капацитет. И е много вероятно да се повтори сценарият от предишната връзка. И да продължат следващите безплодни опити да се създаде партньорска връзка. Затова толкова рядко можем да видим в живота напълно функционираща двойка. И това се вижда в съвременния свят. Целият този бум на разводите или невъзможността на хората въобще да се ангажират. Цялата невъзможност на хората да се задържат заедно. Или друго, което виждаме - партньорски двойки, които са йерархични. Единият винаги като че ли стои отгоре и доминира другия. Винаги е в авторитетна позиция спрямо другия. Това е дебалансирана ситуация, но тя може да просъществува дълго.

   Много често хората си намират точно такъв човек, от какъвто имат нужда. Ако в себе си аз се преживявам като дете, което не е получило достатъчно, е много вероятно да намеря партньор, който да ми бъде заместител на родител. И обратното. Хора, които са пропуснали възможността да бъдат родители, или ги е страх да се отворят за партньора си, много често избират да застанат в защитената позиция на даващия, да стоят отгоре. Започват да се държат като родители и искат да имат партньора си като дете. Това е безопасно, разбира се, в такава ситуация не се налага да се отварям, да се разкривам. Но това не е партньорска позиция, дори хората да я наричат по този начин. Партньорската позиция е трудна, означава да съм готов да бъда уязвим. Партньорството означава да търся да дам и също така - да получа. Означава да заявя пред партньора си свои потребности, да отворя пространство, в което партньорът да може да ми дава и да очаквам, че той също ще има нужда да получи нещо от мен. Това е деликатна игра по ръба на бръснача. Но това е и единственият шанс за една партньорска двойка да се справи успешно. Когато съм готов да призная своите нужди и да уважа и нуждите на партньора си. Необходими са две неща: чувство за собствените потребности и чувството за респект към потребностите на другия. Ако аз съм свързан само със своите нужди, аз съм в позицията на дете. Ако съм свързан само с нуждите на другия, аз съм в позицията на родител. И в двата случая не съм партньор. Често виждаме двойки, в които единият е родител, а другият е дете и понеже и двамата ги устройва тази ситуация, те са готови да останат в тази ситуация. Тези двойки може да са много устойчиви. Понеже се държат на една взаимна нужда.

  Отварянето към партньора, признаването на моите нужди, ме прави уязвим. Това е мястото, където интимността в съвременното общество силно страда и откровено липсва. Не можем да се отворим поради страха от това, че ще бъдем наранени. И поради факта, че сме били наранявани предишни пъти, когато сме се отваряли, някаква част от нас се е затворила, или направо запечатала; част от нас, която може да вземе подсъзнателно това решение да не се отваря повече, за да не ни боли. По-добре да остана сам, затворен, но да остана защитен от болката. И това е чувството, с което много хора живеят живота си.

Източник: http://www.familyconstellations.bg/

Семинар Семейни констелации във Варна на 10 и 11 ноември 2012г. 09ч.;

х.Черно море конферентна зала – малка. http://www.facebook.com/events/285213658249686/

 




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nrithya
Категория: Изкуство
Прочетен: 174818
Постинги: 27
Коментари: 56
Гласове: 712
Архив